Retourneren

Retour voorwaarden

We hanteren een retourrecht van 30 dagen. Retourneren dient dus binnen 30 dagen aangemeld te worden en vervolgens binnen 14 dagen bij KW FLEX afgeleverd te zijn.

Producten die niet in de volledig originele verpakking en/of originele staat geretourneerd worden, kunnen retour gestuurd worden. In dat geval kan een eventuele waardevermindering van de producten in mindering gebracht worden op het aankoopbedrag. Dit geldt o.a. voor:

  • Rackets waarvan het plastic van de grip is verwijderd. Om te testen dient u een overgrip te plaatsen. (Rackets dienen altijd in een sterke, deugdelijke verpakking geretourneerd te worden).
  • Rackets die naar uw voorkeuren bespannen zijn. Het aantal KG’s van de bespanning moet gelijk of lager zijn dan de maximale belasting, anders mag dit product niet teruggestuurd worden.
  • Schoenen en kleding dienen nog het kaartje aan het product bevestigd te hebben.
  • Gepersonaliseerde producten kunnen niet geretourneerd worden (o.a. kleding die u heeft laten bedrukken).
  • Kleding en schoenen mogen gepast worden, maar uitsluitend op een hygiënische wijze (dus zonder vlekken, make-up, parfumlucht, vieze luchtjes e.d.). Indien dit niet het geval is, kan de retour afgewezen worden of een waardevermindering doorberekend worden.
  • Sokken & petten/caps kunnen vanuit hygiënisch oogpunt niet geretourneerd worden.
  • Gebruik altijd een extra verzenddoos bij het retour sturen van schoenen – de schoenendoos mag niet als verzenddoos worden gebruikt.

Retourkosten

  • De kosten voor het retourneren van brievenbuspost zijn voor rekening van de koper.
  • De kosten voor het retourneren van pakketpost zijn:
    • €6,95 in Nederland
    • €8,95 in België
    • €8,95 in Duitsland
    • €16,95 in Frankrijk
    • €16,95 in Denemarken
    • €15,95 in Oostenrijk
  • Retouren vanuit andere landen zijn volledig voor rekening van de koper.

Bij het retour sturen van rackets dient u altijd een deugdelijke verpakking te gebruiken, zodat er geen beschadigingen kunnen ontstaan.

Defecte of beschadigde producten

Wanneer u een product ontvangt dat defect is of niet naar behoren functioneert, valt dit onder de wettelijke garantie.

  • U dient het defect zo snel mogelijk te melden via [email protected], bij voorkeur met foto’s en een duidelijke omschrijving.
  • Het product dient in eerste instantie naar ons teruggestuurd te worden voor beoordeling, tenzij wij anders aangeven.
  • Indien na beoordeling blijkt dat het een productiefout of fabricagefout betreft, vergoeden wij de retourkosten en zorgen wij voor kosteloos herstel, vervanging of terugbetaling.
  • Indien blijkt dat de schade is ontstaan door onjuist gebruik (bijvoorbeeld een racket dat tegen de grond is geslagen of een bespanning boven de maximale belasting), dan valt dit niet onder de garantie. In dat geval worden de retourkosten niet vergoed en kan herstel/vervanging alleen tegen betaling plaatsvinden.

Retouren aanmelden

Indien het bestelde product niet naar wens was, om welke reden dan ook, kunt u het artikel retourneren.

Ga naar onze Retour portal en loop de volgende stappen door:

Retour portal

  1. Gebruik de postcode van het bezorgadres en het ordernummer om de retourprocedure te starten.
  2. Selecteer de producten die retour gestuurd worden en de reden daarvan.
  3. Kies uw manier van terugbetalen (wij storten altijd terug, ruilen is niet mogelijk). Wilt u een andere maat? Plaats een nieuwe bestelling.
  4. Selecteer hoe u het product wilt retourneren: via een afleverpunt (met bovengenoemde retourkosten) of in onze winkel (gratis).
  5. Controleer uw gegevens.
  6. Bevestig en betaal indien nodig de retourkosten.
  7. Download het retourlabel (wordt ook via e-mail gestuurd).
  8. Stuur het pakketje terug in de originele doos.

Als het pakket netjes is ontvangen en voldoet aan onze voorwaarden, dan wordt het geld binnen 14 werkdagen teruggestort.

U mag ook een eigen retourlabel gebruiken. Stuur in dat geval de track & trace-link naar [email protected].

Retouradres

KW FLEX Racket speciaalzaak
Heistraat 13A
5121 JK Rijen

Geld teruggestort

Na ontvangst en controle van het retourpakket, krijgt u van ons het geld binnen 14 werkdagen teruggestort.
De verzendkosten voor het retourneren van het artikel zijn voor uw rekening, behalve wanneer het product binnen de garantievoorwaarden als defect wordt beoordeeld.
De door ons gemaakte verzendkosten bij de oorspronkelijke bestelling worden niet teruggestort indien de bestelling niet volledig geretourneerd wordt.

Veelgestelde vragen over retouren en garantie

  1. Wie betaalt de retourkosten bij een defect product?
    Als na onze beoordeling blijkt dat het een productiefout of fabricagefout betreft, vergoeden wij de retourkosten volledig. Blijkt de schade door eigen gebruik te zijn ontstaan (bijvoorbeeld een gebroken racket na een botsing met de vloer of verkeerde bespanning), dan worden de retourkosten niet vergoed.
  2. Mag ik een racket terugsturen als het bespannen is?
    Ja, maar alleen als de bespanning gelijk of lager is dan de maximale belasting van het racket. Bij hogere bespanning kan het racket niet retour gestuurd worden.
  3. Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terugkrijg?
    Na ontvangst en controle van uw retourpakket storten wij het bedrag binnen 14 werkdagen terug op uw rekening.
  4. Kan ik producten ruilen voor een andere maat of kleur?
    Nee, ruilen is niet mogelijk. Wilt u een andere maat of kleur, plaats dan een nieuwe bestelling en retourneer het oorspronkelijke product volgens de normale procedure.
  5. Mag ik schoenen of kleding passen?
    Ja, dat mag. Let er wel op dat dit hygiënisch gebeurt (zonder vlekken, make-up of geurtjes). Anders kan uw retour geweigerd of afgewaardeerd worden.
  6. Is het goed als ik de schoenendoos als verzenddoos gebruik?
    Nee, dit is niet toegestaan. Omdat het de waarde van het product verlaagd. Tenzij je de schoenendoos als een 'cadeautje' inpakt met bijvoorbeeld bruin papier.