Veel gestelde vragen KW FLEX

KW FLEX Racket speciaalzaak staat altijd voor u klaar, dus voor advies, service en kwaliteit bent u bij ons aan het juiste adres.

Het is begrijpelijk dat u soms vragen heeft over producten op de website of over uw bestelling. In dat geval kunt u eenvoudig contact opnemen met KW FLEX via zowel de contactpagina danwel via de telefoon/whatsapp op het nummer 06-16501686 of via [email protected].

De medewerkers van KW FLEX spelen zelf ook badminton, waardoor er door de jaren heen een enorme kennis van de sport en de producten is ontstaan. Bent u niet zeker van een keuze en wilt u graag advies bij uw aankoop. Geen enkel probleem! Wij van KW FLEX helpen u graag om het beste product te vinden dat bij u wensen en behoefte hoort!

 

Company details

KW FLEX Racket speciaalzaak
Heistraat 13A
5121JK, Rijen
Nederland

+31-616 501 686
Via what's app de hele werkdag bereikbaar.

[email protected]
Vooral uw vragen!

Facebook messenger chat
Reageert in principe binnen 1 uur.

Maandag - Vrijdag 9.30 - 18.00 uur, Zaterdag 12.00 - 18.00 uur
Alleen op afspraak

Neem contact op

* Verplichte velden

Veelgestelde vragen

1. Deelleveringen
1.1 Wanneer word een pre-order zending verstuurt?

Heb je alleen een Pre-order artikel bestelt, dan krijg je het product opgestuurd zodra dit bij KW FLEX geleverd is door de leverancier. In de meeste gevallen kloppen de opgegeven datums redelijk. Toch kan er wel eens een uitzondering zijn, waardoor het langer duurt dan verwacht.

1.2 Krijg ik standaard een deellevering opgestuurd?

Heb je meerdere artikelen besteld, waaronder niet voorradige of Pre-order producten? Dan zullen wij wachten met verzending totdat de bestelling helemaal compleet is. Houdt hier dus rekening mee bij het bestellen van producten.

1.3 Kan ik een deellevering geleverd krijgen?

Natuurlijk is het geen probleem om een deellevering op te sturen als u dit graag wilt. Geef dit in dat geval aan via [email protected] of bel ons op: + 31-616501686. Waarschijnlijk zitten hier extra kosten aan verbonden.

1.4 Wat zijn de extra kosten voor de deellevering?

Afhankelijk van het land, gewicht en afmetingen zullen wij de verzendkosten berekenen voor de deellevering. Vraag daarom altijd aan ons wat het kost. Als u akkoord gaat, dan sturen wij een extra betaalverzoek, waarna wij de deellevering versturen.

2. Assortiment
2.1 Ik mis een artikel in jullie assortiment.

Mocht u een bepaald artikel missen in ons assortiment, dan kunt u dit doorgeven via het contactformulier, Facebook of via [email protected]. Als het mogelijk is zullen wij het artikel altijd voor u bestellen en toevoegen aan ons assortiment! 

2.2 Van welke merken is KW FLEX leverancier?

Bij ons kunt u van een wijde range aan merken artikelen bestellen. KW FLEX levert namelijk namens: Yonex, Victor, Carlton, FZ Forza, Doudble, F.I.T. Balsem, Dunlop, Erima, JAKO en BAMA. 

2.3 Meten en wegen jullie de badmintonrackets?

Ja, wij hebben alle badminton rackets zelf opgemeten, gewogen en bekeken. De omvang van het handvat van het badmintonracket is opgemeten, het balanspunt en de flexibiliteit zijn bepaald en het gewicht van het racket exclusief snaren is gewogen. 

2.4 Testen jullie alle producten zelf?

Bijna alle badmintonrackets hebben wij wel getest. De kleding, schoenen e.d. niet, maar wij weten wel aan de hand van de reactie van klanten hoe of wat. 

3. Laagste prijs garantie
3.1 Wanneer is de laagste prijs garantie van toepassing?

De laagste prijs garantie word gegarandeerd op artikelen die regulier assortiment zijn en bij concurrenten als volwaardig worden verkocht. Als er slechts enkele maten beschikbaar zijn bij de concurrentie dan kunnen wij dit niet één op één overnemen. Ook niet geldig bij acties. In sommige gevallen moet rekening gehouden worden met de verzendkosten en het bedrag vanaf wanneer er gratis verzending is. Als er sprake is van verzendkosten, dan moet dit altijd bij het bedrag opgeteld worden. 

4. Retouren
4.1 Ik wil aanspraak maken op fabrieksgarantie. En nu?

Bij defecten van onze producten, waarbij fabrieksgarantie eventueel van toepassing is, moeten die altijd terug worden gestuurd naar onze leveranciers. Wij zijn in eerste instantie niet verantwoordelijk voor de kosten van het retourneren van deze producten. Na beoordeling van onze leverancier, indien de claim wordt goedgekeurd, sturen wij kosteloos een nieuw exemplaar van hetzelfde product naar u toe. Mocht hetzelfde artikel niet meer beschikbaar zijn, dan zullen wij in overleg met u een vergelijkbaar product verzenden. Het is belangrijk op te merken dat bespanningen van rackets niet worden vergoed onder de fabrieksgarantie.
Uiteraard worden ook uw retourkosten vergoed, als u recht heeft op de fabrieksgarantie.

Volg het onderstaande stappenplan.

Stappenplan

  1. U bent van mening dat u recht heeft op de fabrieksgarantie en er is niet ondeugdelijk omgegaan met het product
    Redenen waarom garantie aanvragen afgewezen kunnen worden:
      • Lak beschadigingen aan rackets waaruit blijkt dat het racket in aanraking is geweest met een ander object dan een shuttle
      • Er is meer KG’s op het frame gezet op aanvraag van u, terwijl dit het maximum overschrijven
  2. U neemt contact op met KW FLEX via [email protected] en legt de situatie uit. Vaak kunnen wij al een eerst beoordeling doen en de kans van slagen inschatten
  3. Indien er gebruik wordt gemaakt van de fabrieksgarantie, dan moet het product naar de leverancier verzonden worden.
    • U stuurt het product direct naar de leverancier d.m.v. een verzendlabel van KW FLEX
    • U stuurt het product naar KW FLEX d.m.v. een verzendlabel
  4. De retourkosten betaalt u in eerste instantie zelf
    • De aanvraag wordt afgewezen door de leverancier, de verzendkosten worden NIET terugbetaald en u ontvangt geen vervangend product
    • De aanvraag wordt akkoord gevonden, de verzendkosten worden WEL terugbetaald en u heeft recht op eenzelfde artikel (of gelijkwaardig) en dat wordt gratis toegestuurd
  1.  
4.2 Wat zijn de garantie voorwaarden voor VICTOR badmintonrackets?

Bij een breuk in de steel en/of handvat zal het racket in de meeste gevallen zonder discussie worden vergoed met hetzelfde racket. Indien dit racket niet meer leverbaar is, dan wordt een alternatief geleverd in overleg met de afnemer. Bij scheurtjes of breuk in het racketblad is er alleen sprake van vergoeding indien er géén lakbeschadigingen aanwezig zijn veroorzaakt door botsingen met een ander voorwerp. Bij twijfel is het te allen tijde verstandig om eerst contact met ons op te nemen. Stuur ons een bericht met datum van aankoop, foto's en toelichting van het probleem naar [email protected] 

4.3 Hoelang mag ik een product retourneren?

Bij KW FLEX heb je altijd 30 dagen na levering de tijd om je artikel te bekijken en indien het niet naar wens is retour te sturen. Dit mag zonder opgaaf van een reden, maar wij willen onze service altijd verbeteren, dus natuurlijk horen wij graag waarom je het terugstuurt. Zo kunnen wij eventueel de productomschrijving of foto's aanpassen, zodat andere gebruikers nog meer of de juiste informatie lezen (Helaas maken ook wij wel eens een foutje of krijgen wij verkeerde informatie aangeleverd).

4.4 Wanneer mag ik een product niet retourneren?

De producten dienen altijd ongebruikt en in de originele ongeopende artikelverpakking, geretourneerd worden. Natuurlijk mag je je schoenen en kleding passen en binnen op een zachte ondergrond proberen. Rackets mag je in de zaal proberen, maar zorg er voor dat er geen schade aan het racket ontstaat (shuttle van grond afrapen, stoten tegen andere voorwerpen).

In de volgende situaties kan een product niet meer geretourneerd worden:

  • Rackets waarvan het plastic van de grip is verwijderd. (Leg er een tijdelijke test grip op)
  • Rackets die naar uw voorkeuren bespannen zijn.
  • Kleding die u heeft laten bedrukken.
  • Schoenen en kleding dienen nog het kaartje aan het product bevestigd te hebben.
4.5 Wat zijn de kosten voor retouren?

De kosten voor het retourneren van brievenbuspost zijn voor rekening van de koper.

De kosten voor het retourneren van pakketpost zijn:

    • €6,50 in Nederland
    • €7,95 in België
    • €8,50 in Duitsland
    • €13,95 in Frankrijk

De kosten voor het retourneren van een pakket of brievenbuspost vanuit andere landen van Nederland, België, Frankrijk of Duitsland zijn volledig voor rekening van de koper. 

4.6 Waar meld ik de retouren aan?

Indien het bestelde product niet naar wens was, voor wat voor reden dan ook. U kunt in veel gevallen het artikel naar ons retourneren.

Ga naar onze retour portal:

Retour portal

Loop de volgende stappen door:

  1. Gebruik de postcode van het bezorgadres en het ordernummer om de retour procedure te starten.
  2. Selecteer de producten die retour gestuurd worden en wat de reden daarvan is.
  3. Vervolgen selecteer je manier van terugbetalen. Wij kunnen het geld terugstorten of winkel tegoed geven.
    Wil je een andere maat? Maak in dat geval een nieuwe order aan.
  4. Selecteer hoe je het product wil retourneren: via een afleverpunt (Bovenstaande retourkosten) of in de winkel (Geen retourkosten)
  5. Controleer je gegevens
  6. Bevestig en betaal indien nodig de retourkosten
  7. Download het retourlabel (word ook via e-mail gestuurd)
  8. Stuur het pakketje terug
  9. Als het pakketje netjes is ontvangen en voldoet aan onze voorwaarden, dan wordt het geld binnen 5 werkdagen teruggestort.

U mag ook een eigen retourlabel gebruiken. Stuur in dit geval de track & trace link naar [email protected].

5. Badminton verenigingen
5.1 Bent u benieuwd of KW FLEX uw badminton vereniging kan en/of wil sponsoren?

KW FLEX is altijd bereid om te kijken naar de mogelijkheden om uw vereniging te sponsoren/ondersteunen. Is uw badminton vereniging benieuwd naar de mogelijkheden? Stuur een mail naar: [email protected] 

Geef hierin in ieder geval antwoord op de volgende vragen:

  1. Aantal leden, gespecificeerd in veren spelers, recreanten veren, recreanten nylon, jeugd, competitie teams
  2. Bij welke badmintonbond(en) zijn jullie aangesloten?
  3. Wat is jullie verbruik met aantal kokers veren en  nylonshuttles per jaar ongeveer? 
  4. Organiseren jullie toernooien? Zo ja, hoeveel en wat voor soort? Hoeveel deelnemers zijn er ongeveer?
  5. Welke communicatie middelen gebruiken jullie naar de leden toe?
  6. Waar worden nu de badminton artikelen gekocht?

Ons assortiment bestaat uit:

  • Rackets
  • Schoenen
  • Shuttles
  • Rackettassen
  • Bespanservice en gripservice
  • Clubkleding en eigen opdrukservice
  • Accessoires als sleutelshangers, compressie kleding, sokken, grips, Doudble O7(functionele frisdrank)

 

Bekijk www.kwflex.nl voor ons actuele assortiment.

Wij zijn dealer van o.a. de volgende badmintonmerken: Victor, Yonex, Carlton/Dunlop.

5.2 Is het mogelijk om badminton clubs op afstand te ondersteunen?

Het is zeer zeker mogelijk om uw badminton vereniging te ondersteunen, ondanks dat uw club niet direct in de buurt van Rijen speelt.

Vraag naar de mogelijkheden voor het ondersteunen van jullie vereniging en de voorwaarden via: [email protected]